05 January 2013

Mendoakan sesama~


Alhamdulillah...

Panjang perbualan tadi.Dari maghrib hingga isyak.Penuh dengan cakna.isu keluarga memang tidak pernah habis. Berhadapan dengan manusia yang pelbagai dan punya emosi dan hati,  cukup membuat diri ini belajar sesuatu.

Membina keluarga bukan semudah membeli ikan di pasar.tidak sekali! Persediaan yang cukup dari pelbagai segi ; ilmu dan bekalan luaran.

Allah.

Bila mendengar berita-berita gembira memang mendamaikan dan menenangkan jiwa ini.Jiwa perindu yang tegar.mereka berhari keluarga. Beraktiviti bersama,membantu bersama...oh seronoknya dunia ini penuh dengan cinta dan kasih sayang.

Cinta dari Tuhan untuk ditebarkan ke sekian alam. Menjadi peunjuk buat seluruh insan sejagat.Yang merasai menyebarkan pula.Biar cinta itu bermakna buat semua jiwa.Baik dia kecil atau besar,tua atau muda semua berhak untuknya.

Buat peenerima cinta..Jangan bongkak dan bakhil.Kongsikan dan salurkan.biar ia meresap membahagiakan. Andai di simpan sendirian bimbang akan di angkat ke langit kembali.


Dalam bahagia ada dukanya.

Mana mungkin keluarga bahagia terlepas dari kekalutan musibah yang melanda.Merapati insan yang diuji memang menyayat pilu perasaan.Mana boleh dibiarkan seorangan menanggung berat beban itu.Apa kebaikan kita berada di sampingnya.hanya berdiam diri?kejam!! sungguh kejam.




-----


Kini kami tetap berkumpul. Biarpun ummi dan opah sudah tiada.  Pergi tiada ganti.  Kami tetap mendoakan.  Moga di syurga bertemu lagi.  





 P/s: coretan lama,  kerana rindu ku letakkan sebagai kenangan.  

PEACE BE UPON YOU

  Even though I Can't see your face  Your presence  Is always all around me Your name's on mind every single day  Peace be upon you ...