24 November 2013

Bahagia yang ditemui




"Dan jangan sekali-kali kamu mengira bahawa orang yang gugur di jalan Allah itu mati; 
sebenarnya mereka itu hidup,di sisi Tuhannya mendapat rezeki"

(QS 3:169)



Mereka disambut oleh bidadari jelita.
Semerbak wangian syurga menyapa deria.

Salam di sapa oleh para malaikat.
 Salam penghormatan buat hamba yang dicintai Allah.

Diberi tempat istirehat.
Diatas singgahsana indah.
Mengalir sungai-sungai dibawahnya.
 Dikelilingi pohon-pohon rendang.
Menikmati segala kenikmatan dan kesenangan yang tidak diperoleh di dunia.
 
Itulah janji buat mereka
SYUHADA'
Yang telah melaksanakan janji mereka.
  Gigih mempertahankan kalimah Lailaha Illa Allah,Muhammad Rasulullah dari terus lenyap di 
muka bumi.

Allah menjadi saksi atas mereka.
Kita juga menjadi saksi atas mereka.
 Seluruh makhluk menjadi saksi atas mereka.
 

Aku juga mengimpikan kematian yang sebegitu.
Kurniakan aku ya Allah,kematian seorang mu'min.
Ambil nyawaku ketika hati aku ikhlas beramal kerana-Mu.
Matikan aku dalam perjuangan menegakkan agama-Mu.

Ampuni aku.
Rahmati aku.
Ya Tawwab.

PEACE BE UPON YOU

  Even though I Can't see your face  Your presence  Is always all around me Your name's on mind every single day  Peace be upon you ...