07 October 2017

Monolog


Sendirian.
Itu cuma mitos,  hakikatnya kau punya tuhan. 


***

Aku yang kealpaan.
Tenggelam dalam kesepian.
Bilamana semua impianku belum berjaya terhasil.
Bila mana impian itu sering diperkecilkan. 

Ada ketika , kekecewaan melanda. 
Mula mencari jalan untuk sendirian. 
Aku perlukan sedikit masa untuk bangkit semula. 

  
Terasa kesunyian.
Saat kegagalan, tiada pelukan menenangkan, tiada kata-kata semangat di lontarkan.
Mungkin tipikal aku.
Hendakkan belaian untuk kembali bangkit. 

Tetapi aku cuba , biarpun sendirian.
Bangkit mencari semangat. 
Cuba untuk pandang ke depan.
 
Apakan daya, bertambah kecewa. 
Yang selalu datang adalah dipersalahkan.


Maka mitos sendirian selalu bermain di minda. 


***



-- i'm sorry bila seringkali kesedihan. 

Teringat pesanan arwah ummi, 

" Kembali lah,  Tuhan menanti suaramu berbicara. Langit tidak sesekali tertutup menahan pergi rayuan tangismu.
Kembali lah. " 

gemersik suara ummi mengingatkan aku, dulu aku juga pernah kecewa. Dan kemudian mampu kembali bangkit. Maka kali ini , berusahalah untuk bangkit kembali. 







-- moga terus positif . 
moga terus bangkit. 
moga terus berdoa. 
moga tidak lemas. 



NNM_071017_M

PEACE BE UPON YOU

  Even though I Can't see your face  Your presence  Is always all around me Your name's on mind every single day  Peace be upon you ...