27 June 2013

Tentang aku dan mereka..


Kisah aku dan mereka.
Tidak penah bertemu muka.
 Terasa bagai saudara.
Perlu untuk di dirisaukan.
Perlu untuk peduli.
Perlu diringankan bebanan.

Aku dan Palestin.
Aku dan Syria.
Aku dan Misr.
Aku dan Malaysia.

Aku dan negara Islam yang lain.
saudara seagamaku.

Bagai terikat oleh satu ikatan kukuh.
Dek kerana Aqidah yang satu.
Bertuhankan yang Esa.

Suatu yang aku belajar,
Ukhuwah Fillah tidak pernah membataskan.

Tiada tembok penghalang hanya kerana bangsa,bahasa mahupun budaya.

Semua itu aku belajar melalui Tarbiyah.
Usrah.
Halaqah.

Aku bukan Islam kerana nama.
Bukan kerana Keturunan.
Bukan juga kerana bangsa.

Aku mahu menjadi muslim sebenar.
Yang faham akan matlamat dan tujuan hidupnya.
 

Doakan Aku.
Doakan mereka.
 Doakan kita bersama.

 






No comments:

PEACE BE UPON YOU

  Even though I Can't see your face  Your presence  Is always all around me Your name's on mind every single day  Peace be upon you ...